• Binnenland
  • Buitenland
  • Economie
  • Den Haag
  • Cultuur
  • Wetenschap
  • Sport
  • Opinie
  • Columnisten
  • Tech en Media
  • Boeken
  • Leven
  • Slim leven
  • In Beeld
  • Carrière
  • Klimaat
  • Recht
  • Podcast
  • Archief
  • Luister naar
  • Commentaar
  • Ombudsman
  • Puzzels
  • Magazine
  • Webwinkel
  • Familieberichten
  • Over NRC

Service

  • Bezorgservice
  • Onderbrekingsservice
  • Verhuisservice
  • Mijn gegevens
  • Mijn abonnementen
  • FAQ Digitaal Lezen
  • Nieuwsbrieven
  • Veelgestelde vragen
  • Mijn leeslijst
  • Digitale krant
  • Wachtwoord vergeten
NRC
Mijn nieuws Podcasts Digitale krant
Lees meer
Inloggen
Neem een abonnement
Mijn nieuws Mijn leeslijst Mijn geschiedenis Digitale krant
Nieuwsbrieven
Ik ben abonnee Neem een abonnement
Uitloggen
Privacy-instellingen Notificaties
Bezorgservice Vakantieservice Verhuisservice Mijn gegevens Mijn abonnementen Abonnement delen Gedeeld abonnement FAQ Digitaal Lezen Veelgestelde vragen Wachtwoord vergeten

Advertentie

Moedig leiderschap bij Signify

Alles draait om duurzame lichtinnovaties bij Signify Benelux en daarbij is de impact op mens en maatschappij leidend. Dat maakt het een boeiend en dynamisch bedrijf om voor te werken, vertelt Market Leader Hellen van der Plas.

Het begon ooit met de productie van gloeilampen. Inmiddels is Signify getransformeerd tot een bedrijf in connected led-oplossingen. Nog steeds is licht de corebusiness, maar de uitwerking heeft niet alleen meer met licht te maken. Denk aan 3D geprinte armaturen en lifi: veilig en razendsnel draadloos internet via lichtgolven. Signify levert ook aan de agrisector. Dankzij slimme lichtrecepten groeien gewassen met 20 procent meer rendement en 90 procent minder waterverbruik. Hellen van der Plas (45) staat als Market Leader aan het hoofd van Signify Benelux. Binnen de verlichtingsmarkt is tijdig bijsturen om relevant te zijn en te blijven erg belangrijk, zegt ze. ,,In de huidige maatschappij draait alles om digitale verbondenheid en duurzaamheid. Door het benutten van kansen van het internet of things kunnen we kantoren, steden, winkels en woningen slimmer en duurzamer maken. Dat én de steeds veranderende markt maakt Signify een boeiend en dynamisch bedrijf om voor te werken. Daar word ik blij van.”

,,We hebben een open cultuur, iedereen doet ertoe”

Digitaal platform

Bij het maken van duurzame innovaties kijkt Signify altijd ver vooruit. Van der Plas: ,,We verplaatsen ons goed in de veranderende wensen van de verschillende doelgroepen. Daarom is het belangrijk dat we een divers team hebben: een mix van mensen van verschillende sekses, culturen, leeftijden en opleidingen.” Met behulp van onder andere een digitaal platform motiveert Signify medewerkers om zichzelf te blijven ontwikkelen. ,,We brengen er trainingen, leiderschapsprogramma’s en webinars over nieuwe producten en trends. Medewerkers kunnen er informatie posten en ophalen. Het platform biedt een mix van verplichte onderdelen en vrijheid om je te verdiepen in wat je leuk vindt. Als medewerkers een andere uitdaging zoeken in ons bedrijf – en dat stimuleren we actief – zijn de mogelijkheden zeer divers. We hebben een open cultuur, iedereen doet ertoe.”

CO2-neutraal

Niet alleen de verlichtingsoplossingen, ook de complete bedrijfsvoering van Signify moest duurzaam worden. Hiervoor maakte het bedrijf een ambitieus plan, met onderdelen als circulaire oplossingen, geen plastic verpakkingen meer en 100 procent elektriciteit uit hernieuwbare bronnen gebruiken. Het resultaat: sinds september 2020 is het bedrijf CO2-neutraal. ,,Een geweldige prestatie”, vindt Van der Plas. ,,We leggen de duurzaamheidslat steeds hoger. Moedig leiderschap noem ik dat, wat me zeer trots maakt op onze organisatie.”  

Echt divers en inclusief

Signify heeft diversiteit en inclusie opgenomen in de organisatiestrategie. ,,Dat betekent dat alle ideeën, perspectieven, ervaringen en stijlen worden gewaardeerd”, vertelt Jonas van Wees, research project manager bij Top Employers Institute. ,,Het betekent ook dat iedereen eerlijk en respectvol wordt behandeld, gelijke toegang heeft tot kansen en middelen en volledig kan bijdragen aan het succes van de organisatie.” Het is bepaald geen windowdressing, zegt Van Wees, aangezien de organisatie in 2017 al een diversiteits- en inclusie-champion-netwerk oprichtte om bewustwording en een inclusieve cultuur te promoten. ,,In 2019 volgde een diversiteits- en inclusiebestuur om het beleid en nieuwe initiatieven te implementeren en om de vorderingen te beoordelen. Voor de komende jaren ligt de nadruk op man-vrouwevenwicht in hogere posities en het blijven bevorderen van een inclusievere cultuur.”

H_Top-Empoyers-Institute-logo-rgb

Lees meer

Grijp je kans bij Abbott

‘We ontmoeten graag de kleurrijke kant van mensen’

De medewerker, daar draait het allemaal om

DNB zet de ramen en deuren open

Samen maken we Chiesi

  • Over NRC
  • Over ons
  • Werken bij
  • Auteursrecht
  • Privacy
  • Leverings­voorwaarden
  • NRC-Code
  • Onze app
  • Archief
  • Adverteren
  • Mijn NRC
  • Neem een abonnement
  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant
  • Mijn leeslijst
  • Mijn abonnementen
  • Service & bezorging
  • Nieuwsbrieven
  • Contact
  • Redactie
  • Opinieredactie
  • De ombudsman
  • Colofon
  • AdSales
  • Klantenservice
  • Familieberichten
  • NRC Websites
  • Mediahuis NRC
  • NRC Carrière
  • NRC Webwinkel
  • NRC Lezersfonds