Bij Chiesi mag je jezelf zijn, ongeacht je afkomst of achtergrond. Er werken dan ook veel verschillende soorten mensen bij dit farmaceutische familiebedrijf. ,,Iedereen krijgt hier gelijke kansen”, zegt Rabeja Saidi, HR&D Director van Chiesi Nederland.
‘Every one of us is different, every one of us is Chiesi’, weten de medewerkers van de farmaceut. Saidi: ,,De kernwaarde is dat je bij Chiesi mag zijn wie je bent. Onze bedrijfsfilosofie is leidend in al onze keuzes. Uit deze bedrijfsfilosofie vloeien ook onze nieuwe waarden en normen voort. Die zijn heel belangrijk en alle medewerkers omarmen die.” Het internationale Italiaanse familiebedrijf heeft wereldwijd dertig vestigingen en is al ruim 85 jaar actief binnen de farmaceutische sector. Vertrouwen staat hoog in het vaandel, zegt Saidi. ,,We zijn consistent in wat we zeggen en doen richting onze medewerkers. Daarnaast willen we dat iedereen zich thuis voelt in de organisatie en zich kan blijven verbeteren en ontwikkelen. We zijn een innovatief bedrijf dat vanuit de bedrijfsfilosofie een positieve impact wil hebben op patiënten, stakeholders, het milieu en collega’s. Wij gaan uit van de kracht van het goede; alles wat we doen, moet een positieve waarde hebben voor de maatschappij.”
,,We zijn een innovatief bedrijf dat vanuit de bedrijfsfilosofie een positieve impact wil hebben op patiënten”
Gelijkwaardig
Chiesi is een divers bedrijf, met inclusieve teams. Dit jaar deelde Chiesi het nieuwe corporate beleid voor diversiteit en inclusiviteit (D&I) met alle medewerkers. Hierin staat dat Chiesi diversiteit en acceptatie wil bevorderen, kansen wil bieden aan mensen uit ondervertegenwoordigde gebieden en groepen en teams wil bouwen die divers zijn. Saidi: ,,Ons MT bestaat bijvoorbeeld voor ruim de helft uit vrouwen.” Verder is iedereen uniek en mogen verschillen er zijn. Ook biedt Chiesi kansen aan mensen die nog niet helemaal voldoen aan het juiste functieprofiel maar die wel de juiste competenties hebben. Er vloeide meteen al een project voort uit de nieuwe D&I policy: Equal Pay & Opportunities, vertelt Saidi. ,,Onze mensen worden gelijkwaardig betaald en iedereen krijgt gelijke kansen op alle niveaus. Waar dit nog niet zo is, moet dat binnen twee jaar zijn rechtgetrokken.”
Betrokken
Ondanks alle verschillende achtergronden van medewerkers blijft Chiesi toch één geheel. ,,Wie zich herkent in onze normen en waarden, past in onze bedrijfscultuur. We voelen ons onderdeel van een familiebedrijf.” Zelf begon Saidi in december 2020, tijdens de tweede lockdown, bij Chiesi. Hoewel ze haar collega’s niet in het echt kon ontmoeten, voelde ze zich meteen thuis en betrokken bij het bedrijf. ,,Dankzij de zeer sterke waarden en normen is de bedrijfscultuur zelfs digitaal over te brengen. Het onderhouden van goed contact, het uitspreken van waardering en het samen vieren van successen is essentieel.”