Verbonden zijn, daar draait alles om in de wereld van vandaag. Op kantoor, thuis en onderweg. T-Mobile stopt niet voordat iedereen verbonden is. Deze uitdaging aangaan zit in het DNA van het bedrijf én de medewerkers. Vier medewerkers van T-Mobile Nederland vertellen over die challenger mindset en wat dit voor hen betekent.
‘Veel kansen en vrijheid’
Kim Wansink (32 jaar), IT Business Analist
„In mijn rol als IT Business Analist zie ik hoe we bij T-Mobile steeds verder gaan in het denken vanuit de klant en niet alleen vanuit de techniek. Proposities zijn nu bijvoorbeeld makkelijker te begrijpen en ook eenvoudiger toe te passen. Ook benaderen we doelgroepen op een andere manier: sales zijn belangrijk maar ondersteuning met een goede service net zozeer. Dat vind ik een mooie beweging. Het was voor mij in 2016 niet een logische keus dat ik bij T-Mobile kwam werken. De organisatie waar ik werkte werd overgenomen door T-Mobile. Van het ene op het andere moment werd het kantoor magenta geschilderd en kregen we allemaal een T-Mobile laptop. Bij het bedrijf blijven werken was wel degelijk mijn eigen beslissing. Vanwege de mogelijkheden om me te ontwikkelen, in een nieuwe functie of in de inhoud van mijn werk. En ik heb de vrijheid om zelf mijn tijd in te delen. Wel zo praktisch voor mij en mijn gezin met twee jonge kinderen. T-Mobile denkt ook na over de impact van de veranderingen in de buitenwereld op de eigen medewerkers. Een goede werkplek om thuis te werken tijdens de coronapandemie of compensatie voor stijgende prijzen – het wordt allemaal goed geregeld.”
‘Iedereen kan nieuwe ideeën bedenken’
Vince Gertsen (30 jaar), City Manager Retail
„In april werk ik alweer tien jaar bij T-Mobile. Ik kwam binnen als student voor een bijbaantje, ben verliefd geworden op het bedrijf en niet meer weggegaan. Nu ben ik City Manager en verantwoordelijk voor twee winkels in Almere met een team van vijftien mensen. Daar draai ik mee met de dagelijkse operatie en begeleid ik teamleden bij hun ontwikkeling. In de winkels creëren we een beleving, een warm welkom voor mensen. Dat warme welkom heb ik zelf ook van het bedrijf gehad. Ik kwam binnen als verkoper en heb de kansen gekregen om mij te ontwikkelen tot manager. Die kansen heb ik met beide handen gepakt. T-Mobile investeert veel in opleidingen en begeleiding om mensen door te laten groeien. Nu ik zelf manager ben, probeer ik de mensen uit mijn team enthousiast te maken om ook gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn. T-Mobile is een werkgever van de toekomst. Wij gaan mee in de tijdgeest en bedenken nieuwe passende ideeën. Die komen niet alleen van bovenaf, iedereen kan daaraan bijdragen. Zo merkte een winkelmedewerker op dat een passende hoofddoek en een oversized overhemd ontbraken in de kledinglijn die gedragen werd in onze winkels. Inmiddels zijn die toegevoegd. Als we die gezamenlijke kennis en ideeën benutten, blijven we ook in de toekomst succesvol.”
‘Eén vonk en iedereen gaat aan’
Jochem Reijndorp (46 jaar), Manager Mobile & Unified Communication Products B2B
„De telecomsector is heel dynamisch, je zit dicht op de klant. Dat was voor mij ook de reden om acht jaar geleden de stap naar T-Mobile te maken. Elke dag is weer anders. We zijn allemaal challenger. En nemen dus niets zomaar aan, stellen zaken ter discussie als we denken dat het resultaat er beter van wordt. De cultuur binnen het bedrijf is open en er is veel vrijheid om zelf de regie te nemen en initiatieven te ontplooien. Als je een goed idee hebt, krijg je snel mensen mee. Het bruist van energie: één vonk en iedereen gaat aan. Als je hier komt werken, doe je waarschijnlijk veel dingen die je nooit eerder hebt gedaan. Je moet jezelf durven uitdagen. Want alleen door te doen, loop je tegen dingen aan en zie je welke competenties je moet ontwikkelen. Je kunt bepaalde trainingen volgen of samenwerken met anderen. Zo word je steeds beter in welke nieuwe uitdaging zich dan ook aandient. Ik denk dat daarom veel mensen ook zo lang bij T-Mobile blijven werken. Je kunt nieuwe dingen leren en je blijven ontwikkelen. Dat is goed voor jezelf maar ook voor het bedrijf: in een steeds sneller veranderende wereld heb je mensen nodig die zich snel kunnen aanpassen.”
‘Echt de mens centraal stellen’
Mariam Boudarbal (34 jaar), Sales Partner Manager B2C
„Ik zeg altijd dat ik bij T-Mobile volwassen ben geworden. Veertien jaar geleden begon ik hier als student rechten met een bijbaan op de klantenservice. Sindsdien heb ik steeds nieuwe uitdagingen gevonden om mijn tanden in te zetten. Er is veel vrijheid om je eigen manier te vinden en om daar samen met anderen aan te werken. Bij T-Mobile dagen we elkaar uit. Dat moet ook wel, want de telecomsector is een dynamische omgeving en onze doelstellingen als organisatie zijn ambitieus. Maar daardoor ontstaan wel de mooiste resultaten en ontwikkel je jezelf. Het unieke aan T-Mobile is dat mensen centraal staan. Niet alleen de klant, vooral ook de medewerkers. Er is veel aandacht voor ontwikkeling en groei, veel ruimte om nieuwe dingen op te pakken, om fouten te maken en daarvan te leren. Daardoor heeft iedereen plezier in het werk. Zo kunnen we samen de dynamiek van buiten aan. We zijn echt een familie. Dat gevoel probeer ik ook over te brengen bij de externe callcenters waarmee ik samenwerk. Daarom werken deze mensen graag met ons. Het strekt zich ook uit naar de maatschappij in bredere zin. We willen dat iedereen verbonden is, letterlijk en figuurlijk. Iets teruggeven aan de samenleving is hier vanzelfsprekend. Als medewerker kun je daaraan bijdragen. Dat vind ik mooi.”